Sukces firmy uzależniony jest od wielu czynników. Jednym z nich mogą być systemy zarządzania oparte na międzynarodowych normach ISO. Wdrożenie takich systemów oraz certyfikacja otwiera firmom drogę do wzmocnienia swojej konkurencyjnej pozycji na rynku. Liczba wydawanych przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną dokumentów z roku na rok systematycznie rośnie. Oznacza to, iż dla każdego podmiotu gospodarczego certyfikacja ISO okazuje się tak ważną kwestią, że podejmują one starania o jej uzyskanie.
Co daje firmom certyfikacja ISO?
Uzyskanie certyfikatu ISO wiąże się z szeregiem korzyści dla przedsiębiorstwa. Przede wszystkim organizacje, w których wprowadzono standaryzowane systemy zarządzania, zyskują w branży wizerunek dobrze zorganizowanej, sprawnie działającej jednostki, z którą warto współpracować.
Sprzyja ono także usprawnieniu zarządzenia organizacją, zwiększając jej szanse nie tylko na utrzymanie się na rynku, ale także na rozwój. Dzięki posiadaniu certyfikatów ISO zwiększa się także prawdopodobieństwo wygrania przetargów oraz zawarcia korzystnych kontraktów. Więcej informacji na ten temat przeczytasz na stronie https://www.bureauveritas.pl/needs/certyfikacja-iso-9001.
Jak uzyskać certyfikat ISO?
Uzyskanie certyfikatu nie jest proste i należy je poprzedzić szeregiem przygotowań. Istotna jest analiza dotycząca wykorzystywanych systemów zarządzania i jakości, a następnie porównanie ich z najnowszymi standardami ISO. Dopiero wtedy można rozpocząć wdrożenie, które polega na szkoleniu pracowników i audytach – w całej procedurze pomoże firma wyspecjalizowana we wdrożeniach norm.
Certyfikacja ISO dokonywana jest przez akredytowaną firmę, która w procesie audytu sprawdza wdrożenie normy, dokumentację oraz jej praktyczne wykorzystanie. Zwykle przebiega ona w oparciu o kilka etapów, do których zalicza się: zaprezentowanie oferty na certyfikację, podpisanie umowy, analizę dokumentacji oraz przeprowadzenie audytu. Pomyślne sfinalizowanie każdego z nich pozwala ostatecznie na uzyskanie certyfikatu ISO.
Zobacz również:
-
Wirtualne biuro – co to jest i komu się opłaca?
-
Promowanie sklepu internetowego w sieci
-
Pozycjonowanie lokalne – strategia, którą warto wdrożyć
-
Współpraca z doradcą finansowym oczami klientów. Dlaczego to się opłaca?
-
Dynamic pricing – platforma do automatyzacji zmian cen, dzięki której Twój e-commerce zarobi więcej