Amazon to największa platforma e-commerce na świecie. Dzięki niej możesz docierać do nowych klientów, reklamować swoje produkty i budować zaufanie klientów wobec marki. Zacznij zarabiać z Amazon już teraz i dowiedz się, jak postawić pierwsze kroki na tej platformie. Podpowiadamy, jak rozpocząć przygodę z Amazonem oraz przedstawiamy najważniejsze korzyści z tego płynące.
Sprzedaż na Amazon – od czego zacząć?
Podjąłeś decyzję i chcesz zacząć zarabiać na Amazon. Świetnie! Teraz pora dowiedzieć się, jak to uczynić. Na początku musisz założyć konto. Do wyboru są dwie możliwości:
- Basic niewymagający abonamentu, ale pozwalający jedynie na sprzedaż do 40 produktów miesięcznie. Co więcej, poza prowizją od sprzedaży, za każdy produkt będziemy musieli zapłacić Amazonowi 0.99 EUR albo 0,75 GBP;
- Professional – wiąże się z miesięczną opłatą abonamentu w wysokości 39 EUR lub 25 GBP. Zyskujemy nieograniczone liczebnie możliwości sprzedaży i nie ponosimy wówczas dodatkowej opłaty za produkty, a jedynie płacimy standardową prowizję. Zyskujemy też dodatkowe możliwości: np. opcję dodawania produktów w zbiorczym pliku, tworzenie manualnych listingów czy dodatkowe formy reklamy.
Do otwarcia konta niezbędna będzie aktywacja. Musimy przygotować kserokopię dowodu tożsamości, sądowy wypis z KRS, potwierdzenie miejsca zamieszkania, numer karty kredytowej oraz numer konta, na które wpływać będą środki z Amazon.
Badanie potencjału sprzedażowego produktów
Zacznij zarabiać na Amazon! OK, ale jak? Otóż nie wszystko co masz w ofercie musi znaleźć się na Amazonie. Jak więc wybrać odpowiednie produkty? Tutaj przyda się analiza rynku i konkurencji, czyli badanie potencjału sprzedażowego produktów.
Pomoże to wybrać towary konkurencyjne, które przyniosą zysk. Taka analiza powinna umożliwić określenie popularności towarów, oszacowanie sprzedaży, prognozowanie marży i popytu. Jeśli potrzebujesz w tej kwestii pomocy, zdaj się na ekspertów z firmy Nethansa.
W ramach współpracy możesz liczyć również na zarządzanie kontem sprzedaży, obsługę kupujących, optymalizację procesów i wsparcie działań strategicznych, usługi marketingowe i wiele więcej.
Zacznij zarabiać z Amazon i poznaj zasady
Sprzedawanie na Amazon ma wiele zalet – m.in. pozwala docierać do klientów na całym świecie, sprzyja prężnemu rozwojowi biznesu, buduje zaufanie klientów do Twojej marki, pozwala znacząco zaoszczędzić czas i środki, jest łatwym i intuicyjnym kanałem dystrybucji towarów itd. By zacząć zarabiać na Amazon powinieneś dobrze poznać zasady tej platformy. Zachęcamy do lektury artykułu: Sprzedaż na Amazonie: co musisz wiedzieć, zanim zaczniesz.
Mając już aktywne konto, musisz przygotować listingi produktów – wykonać jakościowe zdjęcia i unikalne opisy dla towarów własnej produkcji lub takich, których nie ma jeszcze na Amazonie albo skorzystać z gotowych list, gdy sprzedajesz towary znanych marek. Następnym krokiem jest wybranie odpowiedniego modelu logistyki i dystrybucji. Są 3 opcje:
- Fulfilment by Merchant (FBM), gdzie samodzielnie wysyłasz towar do klientów;
- Fulfilment by Amazon (FBA), gdzie za wysyłkę odpowiada Amazon;
- przez firmę zewnętrzną, czyli tzw. outsourcing.
Jeśli chcesz zarabiać na Amazon musisz dbać o zadowolenie klientów. Wszystkie towary muszą być dobrze zabezpieczone i starannie zapakowane, pozbawione defektów. Wysyłka powinna odbywać się zgodnie z ustaleniem, bowiem za przekraczanie terminów można otrzymać blokadę od Amazona. Ponadto ceni się dobry kontakt sprzedawcy z klientami i minimalizację zwrotów oraz reklamacji. Potrzebujesz pomocy w prowadzeniu działań na Amazonie? Skorzystaj z pomocy doświadczonych ekspertów z firmy Nethansa.