Pozycjonowanie lokalne - strategia, którą warto wdrożyć

Pozycjonowanie lokalne - strategia, którą warto wdrożyć

Pozycjonowanie lokalne – strategia, którą warto wdrożyć

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych jest jedną z popularnych strategii, mających na celu przyciągnięcie uwagi odbiorców znajdujących się w pobliżu miejsca świadczenia usług przez daną firmę. O ile pozycjonowanie ogólne charakteryzuje się zasięgiem globalnym i jest w stanie zareklamować biznes praktycznie na całym świecie, tak pozycjonowanie regionalne odrzuca niejako tę możliwość na rzecz skupienia się na wyselekcjonowanej pod względem lokalizacji grupy odbiorców. Jakie są efekty pozycjonowania lokalnego stron internetowych? Czy warto strategię SEO ukierunkować wyłącznie na działania prowadzone regionalnie?

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych – czym jest?

O pozycjonowaniu lokalnym mówi się wtedy, kiedy działania podejmowane w ramach strategii SEO, skupiają się na tym, aby trafić do konkretnych użytkowników znajdujących się blisko określonej lokalizacji lub dopiero się do niej wybierają. Metoda ta określana jest jako local SEO i jej głównym celem jest wypromowanie strony internetowej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania w sposób powiązany z konkretną lokalizacją. Najczęściej lokalizacja obejmuje stosunkowo nieduży obszar, np. miasto czy nawet dzielnicę. Wskazania określonego obszaru można dokonać poprzez uwzględnienie miejscowości we frazach kluczowych, na które pozycjonowana jest strona, ale również zakładając wizytówkę Google Moja Firma, gdzie wybrana lokalizacja jest dodatkowo eksponowana. Dzięki popularności local SEO, pozycjonowanie w Google Maps również odnotowuje wzrost zainteresowania wśród agencji zajmujących się pozycjonowaniem i optymalizacją stron internetowych.

Pozycjonowanie lokalne – dla kogo?

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych zdecydowanie zwiększa szansę zwrócenia uwagi użytkownika i pozwala przyciągnąć tzw. lokalnych klientów. Warto nadmienić, jakie branże są szczególnie uprzywilejowane w kontekście potencjalnych korzyści płynących ze wdrożenia strategii local SEO – są to przede wszystkim biznesy, które w zdecydowanej większości świadczą swoje usługi stacjonarnie. Będą to przedsiębiorstwa związane z branżą usługową (hydraulik, elektryk, monter), branżą rozrywkową (kina, sale konferencyjne), branżą hotelarską (hotele, apartamenty do wynajęcia, pensjonaty), branżą medyczną (gabinety specjalistyczne, apteki), branżą wellness (baseny, siłownie, salony urody) czy branżą zajmującą się edukacją (szkoły, żłobki, korepetytorzy). Regularne szukanie sposobów na dotarcie do użytkowników przebywających w okolicy niesie za sobą wiele profitów, m.in. szansę na zyskanie klientów, którzy są bardziej lojalni niż klienci online i jeśli okażą się być zadowolonymi ze współpracy (np. profesjonalnie wykonanej naprawy obuwia w zakładzie szewskim) to z dużym prawdopodobieństwem wrócą, a czasem nawet polecą skorzystanie z usług znajomym.

Pozycjonowanie ogólne a lokalne – podobieństwa i różnice

To, co jest wspólne dla każdej ze strategii, bez względu na to czy kierowana jest do klienta globalnego, czy lokalnego, to przeprowadzenie rzetelnej optymalizacji strony internetowej i przygotowanie jej w sposób kompleksowy do dalszych prac. Następnym krokiem jest zbudowanie rozbudowanej sieci linków, które odsyłają pod wskazany adres URL. W przypadku lokal SEO różnice polegają głównie na zastosowaniu technik mających na celu wyeksponowanie lokalizacji powiązanej z danym biznesem. Najważniejszym elementem jest założenie wizytówki Google Moja Firma. Jest to darmowa usługa, która automatycznie wprowadza biznes na wyższy poziom rozpoznawalności i widoczności w sieci. Przy linkowaniu warto zwrócić uwagę na pozyskiwanie linków lokalnych, tj. pochodzących z okolicznych serwisów, gazet, forów tematycznych związanych z daną miejscowością. Istotne jest również pozycjonowanie na frazy lokalne, co zdecydowanie zwiększa szanse witryny na dostrzeżenie przez potencjalnych klientów. Tym bardziej że Google w wielu przypadkach wyświetla wyniki wyszukiwania wraz z mapą wskazującą na lokalizację firm, które algorytm uzna za powiązane z danymi frazami kluczowymi. Z tego faktu wynika również swego rodzaju konieczność zaangażowania się w pozycjonowanie w Google Maps.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.