Wydaje Ci się, że wybicie się na tle coraz liczniejszej konkurencji na rynku e-commerce to syzyfowa praca? Zaczynasz wątpić w opłacalność prowadzenia sklepu internetowego, kiedy Twoja konkurencja radzi sobie coraz lepiej? Monitoring cen e-commerce z funkcją dynamic pricing (repricing) to rozwiązanie, dzięki któremu przekonasz klientów do swoich ofert i wygenerujesz większe zyski ze sprzedaży. Dowiedz się, w jaki sposób.
Dynamic pricing – co to jest?
Monitoring cen z funkcją dynamic pricing to system, który umożliwia zbieranie zawsze aktualnych danych na temat cen w konkurencyjnych e-commerce’ach oraz pozycji Twoich ofert w rankingach porównywarek cenowych, a następnie zaproponowanie optymalnej ceny na podstawie zebranych danych. Propozycje cenowe są ustalane w taki sposób, aby nie tylko były atrakcyjne dla Klientów sklepów internetowych, ale też pozwalały realizować założenia polityki cenowej i zachować opłacalność sprzedaży.
Kto szczególnie powinien skorzystać z repricingu?
Automat cenowy jest korzystnym rozwiązaniem dla wszystkich e-commerce’ów, które chcą się rozwijać i zyskiwać przewagę nad konkurencją poprzez oferowanie swoim klientom możliwie jak najkorzystniejszych cen. Jednakże najwięcej korzyści niosą sklepom internetowym działającym w branżach, w których ceny zmieniają się bardzo dynamicznie. Jest w zasadzie jedyna skuteczna możliwość na zmianę cen w oparciu o zawsze aktualne, twarde rynkowe dane.
Co zyskujesz dzięki dynamic pricing?
Wdrożenie repricingu do swojego sklepu internetowego niesie daleko idące korzyści dla całego biznesu. Docenią je szczególnie sklepy działające we wspomnianych branżach, charakteryzujących się wysoką dynamiką cen, a także sklepy z szerokim asortymentem. Jakie zasadnicze korzyści niesie dynamic pricing?
- Oszczędność czasu – analizując ręcznie wszystkie konkurencyjne e-commerce’y oraz ich oferty, poświęcisz na to ogromnie dużo czasu. Biorąc pod uwagę wysoką dynamikę zmian cen, może okazać się, że przygotowany na podstawie zebranych danych raport szybko się zdezaktualizuje i nie pozwoli ustalić cen na właściwym poziomie. Platforma dynamic pricing może zaproponować zmianę ceny każdorazowo po wykryciu zmian ofert u konkurencji.
- Większe zyski ze sprzedaży – osiągniesz je w dwojaki sposób. Po pierwsze, możesz obniżać cenę, aby przyciągnąć większą liczbę klientów i zwiększać wolumen sprzedaży. Innym sposobem jest wykrycie możliwości podniesienia ceny, np. kiedy u konkurencji brakuje towaru – wówczas zysk zwiększa się poprzez ustanowienie wyższej marży.
Czy dynamic pricing jest bezpieczny dla opłacalności sprzedaży?
Oczywiście, że tak. Dynamic pricing nie musi oznaczać wdania się w niekontrolowane wojny cenowe, które prowadzą do spadku opłacalności sprzedaży. Ustalanie cen przez algorytm zawsze odbywa się w oparciu o wdrożone przez Ciebie reguły i cele, dlatego zaproponowane ceny za każdym razem znajdą się w określonych granicach. Co więcej, możesz zażądać, aby system każdorazowo prosił o akceptację propozycji cenowej przed jej wdrożeniem do sklepu.