3 powody, dla których warto wręczać kontrahentom gadżety reklamowe

3 powody, dla których warto wręczać kontrahentom gadżety reklamowe

3 powody, dla których warto wręczać kontrahentom gadżety reklamowe

Gadżety reklamowe stały się już niemal stałym elementem prowadzenia biznesu. Część z nich jest oferowana potencjalnym klientom i partnerom, część dedykowana jest tym obecnym, z którymi mamy już zbudowane relacje. Odpowiednio dopasowane przedmioty stają się praktycznym prezentem, który skraca dystans pomiędzy nami a kontrahentem, a także jest wyrazem poważnego traktowania łączącej nas relacji biznesowej. Warto to wykorzystać także z innych powodów, przyjrzyjmy się im.

Relacje z partnerami — klucz do sukcesu

W obecnych czasach zbudowanie dochodowego interesu w pojedynkę jest niemal nierealne. Możemy oczywiście prowadzić jednoosobową działalność, która świetnie prosperuje — ale czy jednoosobowo działamy na rynku w pojedynkę? Musimy skądś brać zaopatrzenie lub narzędzia, sprzedajemy swoje produkty i usługi różnymi kanałami, wchodząc we współpracę albo korzystając z usług innym podmiotów. To wszystko składa się w cały ekosystem wzajemnych zależności, które dobrze wykorzystane przyczynią się do naszego sukcesu. Warto więc o nie dbać i dać naszym partnerom oraz kluczowym klientom do zrozumienia, że są dla nas ważni i cenimy ich wkład w powodzenie naszego biznesu. Wyrazem tego mogą być okazjonalnie wręczane gadżety. Dlaczego warto  to robić? Spójrzmy na poniższe powody.

  1. Pomagają w budowaniu lojalności.

    Klient lub partner oprócz samego prezentu otrzymuje od nas sygnał, że jest dla nas ważny i o nim pamiętamy. Wszyscy lubimy czuć się istotni i zauważani, dlatego wywołanie u kontrahenta pozytywnych emocji może pozytywnie przełożyć się na jego chęć dalszej współpracy z nami. Dobre doświadczenia i dobra relacja we współpracy często okazują się znacznie ważniejsze niż aspekt cenowy.

  2. Jest to subtelna forma reklamy.

    Drobny prezent powinien zawierać nasze logo lub barwy, które jednoznacznie kojarzą się z naszą marką. Jeśli będzie to coś praktycznego i estetycznego może budzić silne i pozytywne skojarzenia z brandem. Dlatego też jakość produktów musi być należycie wysoka, aby dostarczyć możliwie najlepsze wrażenie.

  3. Gadżety mogą być włączone w koszty.

    Decydując się na sprezentowanie np. eleganckiego notesu lub podręcznego kalendarza, który drukarnia spersonalizuje zgodnie z wytycznymi, możemy go bez problemu zaliczyć do kosztów marketingowych. Podtrzymywanie relacji i budowanie dobrego wrażenia są więc naturalnym elementem biznesu, od którego można odliczyć podatek.

Odpowiedni prezent — czyli jaki?

Przede wszystkim praktyczny, z którego kontrahent mógłby korzystać na co dzień. Znając branżę, w której działa partner lub klient, możemy zastanowić się nad prezentem, który będzie pasował do jego specyfiki pracy i tym samym będzie miał szanse trafić do codziennego użytku. Należy przy tym zadbać o estetykę i solidną jakość wykonania takiego upominku. Decydując się np. na kalendarze, powinniśmy wiedzieć, czy ze względu na charakter pracy partnera lepszy będzie elegancki, skórzany kalendarz książkowy, czy też bardziej sprawdzi się duży, ścienny do planowania codziennych zadań biurowych.

Na to, co dokładnie wybrać nie ma prostej odpowiedzi — ale utrzymując bliskie relacje z kontrahentami, bez większego problemu dojdziesz, który podarunek będzie najlepszym wyborem.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.